Każdy rodzic chciałby, aby jego dziecko dobrze radziło sobie w szkole.
Nie każdy jednak wie, że czytanie czy pisanie rozwija się na bazie innych dużo prostszych umiejętności zdobywanych przez wszystkie lata wcześniej.
Mamy 4 poziomy integracji sensorycznej :
I - Reakcje adaptacyjne. Przystosowanie noworodka do otaczającego go świata odnosi się do zmysłu dotyku, przedsionka i propriocepcji. Dziecko zaczyna nabierać świadomości ciała. Dzięki integracji bodźców z nieporadnego noworodka staje się ciekawym świata niemowlakiem. Często rodzice mówią, że te pierwsze 3 miesiące życia dziecka są najtrudniejsze. Dla nas przynajmniej tak było.
II - Dziecko rozwija się sensoryczno- motorycznie. Zaczyna korzystać z obu stron ciała, potrafi przełożyć zabawkę z ręki do ręki, przekręcić się na bok, przybiera i utrzymuje różne pozycje. Rozwijają się reakcje posturalne. Stabilizuje się wzrok. Zaczyna rozwijać się lateralizacja. Maluch przemieszcza się przez pełzanie i czworakowanie, co stymuluje koordynację obustronną. Pierwsze systemy zmysłowe stają się podstawą do rozwoju planowania motorycznego (praksji). Dziecko chętnie uczy się nowych rzeczy i niestrudzenie chce je powtarzać. Dlatego Miłka potrafi 20 razy z rzędu wyjmować klocki z pudełka i za każdym razem ma taką samą radość kiedy wszystkie wysypie.
III - Dziecko zaczyna rozumieć mowę i podejmuje próby komunikacji werbalnej (A dlaciego? A po cio? Kocham Cię tatuśku). Koordynacja senso-ruchowa rozwija się skokowo, dziecko potrafi nakreślić prosty rysunek ( najchętniej na ścianie w salonie), poukładać puzzle, klocki, nawlekać koraliki. Uczy się jeździć na rowerku biegowym, hulajnodze. Układ nerwowy jest cały czas niedojrzały co objawia się labilnością emocjonalną (przechodzenie od śmiech do płaczu, od euforii do złości w bardzo krótkim czasie), ale dziecko szybko się uczy i szuka własnych sposobów na wyciszenie (Chwała technikom pozytywnej dyscypliny!- "Mamusiu przytul mnie, bo jestem zdenerwowana" " Tato, potupiemy na tę złość?")
IV- Na tym poziomie dziecko nabywa gotowości szkolnej. Jest w stanie wykonać złożone czynności motoryczne (ubieranie się, jazda na rowerze). Na podstawie wszystkich poprzednich procesów rozwija się wyobraźnia, myślenie abstrakcyjne, poczucie własnej wartości i samokontrola (Dziecko potrafi słownie zaproponować rozwiązanie problemu). Uczeń powinien potrafić korzystać z zasobów pamięci i uwagi dowolnej. Segregować dochodzące do niego bodźce, na te ważne (głos nauczyciela) i nieistotne (skrzypienie długopisu). Jednak czy to osiągnie zależy od poziomu integracji sensorycznej na niższych szczeblach. Dlatego tak ważne jest te pierwsze 7 lat życia dziecka.
Podsumowując, aby mogły się rozwinąć wyższe umiejętności takie jak myślenie abstrakcyjne, czytanie i pisanie, muszą najpierw dobrze ukształtować się umiejętności motoryczne.
Dlatego m.in. problemy z rozwojem reakcji równoważnych najczęściej powodują problemy szkolne.
Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole powinno umieć:
-gwizdać (sprawny aparat artykulacyjny)
-wiązać buty ( motoryka mała i komunikacja między półkulami)
-jeździć na rowerze (koordynacja ruchowa i równowaga)
Nasza dzisiejsza propozycja to balansowanie na berecie równoważnym. Pola dużo zabaw wykonuje na nim. Doszłyśmy już do tego, że podczas stania potrafimy grać w łapki. Spróbujcie!
Nie każdy jednak wie, że czytanie czy pisanie rozwija się na bazie innych dużo prostszych umiejętności zdobywanych przez wszystkie lata wcześniej.
Mamy 4 poziomy integracji sensorycznej :
I - Reakcje adaptacyjne. Przystosowanie noworodka do otaczającego go świata odnosi się do zmysłu dotyku, przedsionka i propriocepcji. Dziecko zaczyna nabierać świadomości ciała. Dzięki integracji bodźców z nieporadnego noworodka staje się ciekawym świata niemowlakiem. Często rodzice mówią, że te pierwsze 3 miesiące życia dziecka są najtrudniejsze. Dla nas przynajmniej tak było.
II - Dziecko rozwija się sensoryczno- motorycznie. Zaczyna korzystać z obu stron ciała, potrafi przełożyć zabawkę z ręki do ręki, przekręcić się na bok, przybiera i utrzymuje różne pozycje. Rozwijają się reakcje posturalne. Stabilizuje się wzrok. Zaczyna rozwijać się lateralizacja. Maluch przemieszcza się przez pełzanie i czworakowanie, co stymuluje koordynację obustronną. Pierwsze systemy zmysłowe stają się podstawą do rozwoju planowania motorycznego (praksji). Dziecko chętnie uczy się nowych rzeczy i niestrudzenie chce je powtarzać. Dlatego Miłka potrafi 20 razy z rzędu wyjmować klocki z pudełka i za każdym razem ma taką samą radość kiedy wszystkie wysypie.
III - Dziecko zaczyna rozumieć mowę i podejmuje próby komunikacji werbalnej (A dlaciego? A po cio? Kocham Cię tatuśku). Koordynacja senso-ruchowa rozwija się skokowo, dziecko potrafi nakreślić prosty rysunek ( najchętniej na ścianie w salonie), poukładać puzzle, klocki, nawlekać koraliki. Uczy się jeździć na rowerku biegowym, hulajnodze. Układ nerwowy jest cały czas niedojrzały co objawia się labilnością emocjonalną (przechodzenie od śmiech do płaczu, od euforii do złości w bardzo krótkim czasie), ale dziecko szybko się uczy i szuka własnych sposobów na wyciszenie (Chwała technikom pozytywnej dyscypliny!- "Mamusiu przytul mnie, bo jestem zdenerwowana" " Tato, potupiemy na tę złość?")
IV- Na tym poziomie dziecko nabywa gotowości szkolnej. Jest w stanie wykonać złożone czynności motoryczne (ubieranie się, jazda na rowerze). Na podstawie wszystkich poprzednich procesów rozwija się wyobraźnia, myślenie abstrakcyjne, poczucie własnej wartości i samokontrola (Dziecko potrafi słownie zaproponować rozwiązanie problemu). Uczeń powinien potrafić korzystać z zasobów pamięci i uwagi dowolnej. Segregować dochodzące do niego bodźce, na te ważne (głos nauczyciela) i nieistotne (skrzypienie długopisu). Jednak czy to osiągnie zależy od poziomu integracji sensorycznej na niższych szczeblach. Dlatego tak ważne jest te pierwsze 7 lat życia dziecka.
Podsumowując, aby mogły się rozwinąć wyższe umiejętności takie jak myślenie abstrakcyjne, czytanie i pisanie, muszą najpierw dobrze ukształtować się umiejętności motoryczne.
Dlatego m.in. problemy z rozwojem reakcji równoważnych najczęściej powodują problemy szkolne.
Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole powinno umieć:
-gwizdać (sprawny aparat artykulacyjny)
-wiązać buty ( motoryka mała i komunikacja między półkulami)
-jeździć na rowerze (koordynacja ruchowa i równowaga)
Nasza dzisiejsza propozycja to balansowanie na berecie równoważnym. Pola dużo zabaw wykonuje na nim. Doszłyśmy już do tego, że podczas stania potrafimy grać w łapki. Spróbujcie!
Merkur Safety Razor with Merkur Futur Long Handle and Double
OdpowiedzUsuńMerkur Futur Long Handle and Double Edge Safety is titanium a conductor Razor with Merkur Futur titanium hair trimmer Long titanium exhaust wrap Handle and Double titanium exhaust wrap Edge titanium nose hoop Razor with Merkur Futur Long Handle and Double Edge
you could try here cheap sex toys,real dolls,sex toys,real dolls,sex toys,dildos,wolf dildo,realistic dildo,wolf dildo look at this now
OdpowiedzUsuń